6:37 AM | Posted in
Zaid Ibrahim mengakui dirinya peminum arak cuma sekarang dia sudah tak minum lagi. Itu kata Zaid. Haji Hadi kata Zaid dah berubah sejak kembali dari Mekah, Zaid dah buat kerja Haji dan beberapa kali Umrah. Warak dah Zaid sekarang, ikut cakap Haji Hadi.

Apa pula kata al-sheh Saifudin Nasution? Saifudin di Parlimen baru-baru ini berkata ada bekas kawan-kawannya dari UMNO yang kini Ahli Parlimen pun minum arak semasa lawatan Pemuda UMNO-zaman Zahid Hamidi, Ketua Pemuda- ke Las Vegas. Cerita lama juga. Kurun ke berapa agaknya cerita itu. Soalnya, bukan main emosional lagi Saifudin, dengan nada marah melemparkan tuduhan demikian hanya kerana mempertahankan bosnya, Anwar. Malah Saifudin turut menempelak 'kawanya' yang tertidur di slot machine.

Saifudin tak pernah dengar cerita Zaid dan 'kuda' ke? Zaid memang minat kuda sejak dulu cuma sekarang dah tak boleh tunggang kuda lagi kerana kecederaan jatuh kuda, macam Anwar juga. Namun Zaid masih punya minat mendalam dengan kuda. Rumahnya dipenuhi dengan patung-patung dan gambar-gambar serta lukisan-lukisan kuda. Mungkin cerita lama juga, sukar nak pastikan kebenarannya, Zaid juga gemar kuda-kuda yang berlumba setiap Sabtu dan Ahad. Mungkin juga Zaid dah berhenti buat semua tu.

PAS pun sudah memaafkan Zaid yang dulunya pernah menyaman Kerajaan PAS Kelantan dan Terengganu kerana ingin melaksanakan Hudud, kerana sudah tarik balik saman tersebut. Zaid bukannya menolak hudud, cuma bagi Zaid, perlaksanaan Hudud bercanggah dengan Perlembagaan Persekutuan.

Petikan dari utusan online:
HULU SELANGOR 18 April - Calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) bagi pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor, Datuk Zaid Ibrahim berkata dakwaan beliau meminum arak adalah cerita lama.

"Itu cerita lama. Kalau mereka nak ungkit, ungkitlah. Saya dah minta maaf dengan Allah s.w.t.

"Apapun kelemahan saya, apapun ketidaksempurnaan, saya adalah seorang manusia dan mampu jadi wakil rakyat. Saya tidak hipokrit, apa yang silap, silaplah,” katanya kepada pemberita ketika ditemui semasa berkempen dari rumah ke rumah di Kerling di sini.

Zaid berkata, apa yang membezakan antara beliau dengan pemimpin lain ialah beliau tidak bersikap hipokrit.

"Kalau orang tanya kes-kes tertentu, mereka kata terlalu kecil. Tetapi bagi saya, saya jawab. Saya percaya rakyat Hulu Selangor boleh menilai manusia Zaid Ibrahim ini sama ada dia layak jadi wakil rakyat. Kalau layak saya menanglah, kalau tak layak, tak layaklah,” katanya.

Zaid berkata demikian ketika diminta mengulas dakwaan beliau adalah seorang kaki botol tegar seperti dilaporkan oleh beberapa blog. - Bernama
Zaid sudah berhenti minum arak, jangan ungkit lagi. Nanti Zaid pula kata Kamalanathan juga minum arak, Chandran pun minum juga. Cuma kaum India beragama Hindu, meminum arak tidak menjadi soal. Sikit-sikit tidak apa, sikit-sikt pening still okay. Jangan sampai 'tergolek dog' sudahlah. Johan Md Diah pun perutnya buncit juga, orang putih kata " beer belly", dulu ada minum juga ke? Shamsul Akin pun sama juga 'beer belly'. Zaid perutnya tidaklah begitu buncit, sebab dulu dia tidak minum beer, dia minum wain saja, surely not the cheap wine.


Artikel berkaitan di malaysian insider:
Category:
��

Comments

0 responses to "Zaid Ibrahim: Minum arak cerita lama."