12:57 AM | Posted in
Sembahyang hajat tujuh hari tujuh malam anjuran Ahmad Awang yang tidak dilantik semula ke Majlis Syura partinya berikutan tindakan keluar parti oleh Mohsin Fadzli Samsuri, Bagan Serai berakhir pada 20 Mac lalu di Mesjid Tinggi, Bagan Serai. Tujuan sebenar atau hajat yang dipohon perkenan Allah dengan mengerjakan solat hajat tersebut tidak dijelaskan oleh Ahmad Awang. Beliau bagaimana pun menafikan solat hajat itu bertujuan memohon kecelakaan ke atas Mohsin Fadzli.

Menarik untuk kita menilai sejauh mana kecerdikan politik Ahmad Awang. Beliau jelas amat marah apabila Mohsin umum keluar PKR. Beliau memberi tempoh seminggu unutk Mohsin berubah fikiran atau mengosongkan kerusi parlimen Bagan Serai. Jika Mohsin tidak mengendahkan desakan dan amaran beliau akan mengajurkan solat hajat tujuh hari tujuh malam. Selepas seminggu Mohsin tidak juga mengosongkan kerusi parlimen Bagan Serai, maka Ahmad Awang pun mengadakan solat hajat di beberapa surau dan masjid dalam kawasan parlimen Bagan Serai. Selepas empat hari diadakan solat hajat, ini kenyataan Ahmad Awang apabila ditanya berhubung Mohsin ;
"Pengumuman beliau (setakat ini) tidak menyertai mana-mana parti dan tidak mahu menyertai Umno, saya rasa ada kelihatan sedikit cahaya (perubahan). Kita berharap-harap dia sedang berfikir," kata Ahli Majlis Syura Ulama PAS Ahmad Awang.- pada 19 Mac 2010
Ahmad Awang ini pekak dan butakah? Atau dia Buta Huruf? Buta Hati nampaknya memang ada pada Ahmad Awang. Dalam kenyataan semasa mengumumkan keluar PKR Mohsin telah menyatakan akan kekal Bebas dan TIDAK AKAN MENYERTAI MANA-MANA PARTI. Mohsin dah jelas beliau tidak akan menyertai mana-mana parti sebaik sahaja keluar PKR, bukannnya keputusan setelah berbelas hari keluar PKR atau setelah Ahmad Awang empat hari bersolat hajat.

Kini hampir sebulan berlalu, sejak solat hajat terakhir Ahmad Awang. Apakah hajat dan doanya terhadap Mohsin telah diperkenan atau tidak oleh Allah? Apakah kebenaran yang dipohon ditunjukkan kepada Mohsin sudah kelihatan oleh Mohsin Fadzli dan Ahmad Awang? Mungkinkah doa Ahmad Awang tidak sehebat doa Nik Aziz? Jelas Ahmad Awang belum mencapai tahap 'wali selipar' seperti Nik Aziz. Nik Aziz belum sempat berdoa pun dah diturunkan hujan. Maklumlah bersembahyang hajat mohon hujan di bawah kegelapan awan-awan hitam pembawa hujan. Itupun setelah tiga hari diadakan pembenihan hujan oleh Jabatan Kaji Cuaca.
Category:
��

Comments

0 responses to "Ahmad Awang : Mohsin Tak Dak Apa-Apa Pun!"