9:34 AM | Posted in
MP Padang Serai, N. Gobalakrishnan buat hal lagi di Parlimen. Kali ini dia mengganggu ucapan penggulungan Menteri Wilayah. Beliau telah diarah keluar oleh Timbalan Speaker, Ronald Kiandee.

Kekalutan bermula apabila, Nurul Izzah Anwar (PKR-Lembah Pantai) bangun dan mengemukakan Peraturan Mesyuarat 36(12) bahawa menteri itu telah membuat kenyataan yang mengelirukan dewan dan perlu dihadapkan ke Jawatankuasa Hak dan Kebebasan kononnya memberi penjelasan mengelirukan mengenai penggunaan fasiliti DBKL oleh parti-parti politik semasa menjawab soalan dari Titiwangsa, Dr Lo'Lo' Ghazali.

“Dia cakap mengelirukan dewan, ini bukan kali pertama tapi kali kedua, perkara ini tiada kena mengena dengan saya. Memang saya gunakan dewan tapi terpaksa gunakan nama NGO, itu hakikatnya tetapi menteri boleh guna atas nama menteri dan Umno, apakah dasar kementerian sebenarnya,” katanya.
Ini pun persoalan bangang dari anak Anwar Ibrahim. Menteri boleh guna atas dasar jawatan dia menteri la. Kenapa perlu persoalkan lagi.

Situasi itu kemudian menyebabkan ramai anggota Parlimen pembangkang termasuk Gobalakrishnan bangun dan mencelah mendesak supaya Raja Nong Chik memberikan jawapan yang benar mengenai penggunaan kemudahan DBKL oleh parti politik.

Kiandee yang cuba menenangkan keadaan itu meminta Gobalakrishnan supaya duduk dan memberi amaran supaya tidak mengganggu perjalanan mesyuarat.

“Yang Berhormat Padang Serai, jangan menganggu mesyuarat, jangan sampai Yang Berhormat dilihat mengganggu perjalanan mesyuarat,” katanya
Bagaimanapun, Gobalakrishnan tidak mengendahkan arahan Kiandee dan terus berkata supaya menteri jawab memberikan penjelasan. Keengganan Gobalakrishnan itu menyebabkan Kiandee mengarahkan Bentara untuk membawa anggota Parlimen pembangkang itu keluar dewan.

“Padang Serai saya cuba bagi amaran kepada Yang Berhormat, saya minta Yang Berhormat keluar sehingga selesai sidang dewan hari ini,” katanya.
N. in N. Gobalakrishnan tu stands for what? NUTTY agaknya. Bila masa keling ni tak buat hal? Memanjang buat hal dalam apa saja majlis. Tak layak langsung untuk bergelar Yang Berhormat. Kesian orang Padang Serai dapat Keling Mabuk jadi wakil rakyat. Layak duduk estet saja keling ni jadi mandor toreh getah. Patutpun diseret keluar dari Parlimen. Dengan polis pun nak gaduh, dalam parlimen pun nak gaduh. Balik estetla!!! 

Category:
��

Comments

0 responses to "Keling Mabuk Ganggu Sidang Parlimen"