11:33 PM | Posted in
Wali Selipar yang juga Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Al-Terompahi yang baru pulang dari mengerjakan umrah mengeluarkan fatwa terbarunya di Hulu Selangor. Fatwa ini dikeluarkan semasa berceramah dalam kempennya menyokong Zaid Ibrahim. Beliau dilaporkan berkata,“Jangan serang tubuh badan calon , ini kerja bodoh, kerja budak-budak”. Beliau berkata demikian bagi mempertahankan Zaid Ibrahim, calon PKR yang dikatakan seorang 'kaki botol', peminum arak tegar dan pemilik kuda lumba yang terlibat dengan perjudian.

Malah N.Ajis berkata, tindakan menyerang peribadi calon Pakatan Rakyat adalah satu perkara memalukan politik di Malaysia. Katanya lagi, yang bertanding itu adalah calon yang mewakili parti, jadi seranglah parti, jangan serang calon. Ini contoh politik double-standard PAS dan sekutunya. Selama ini PAS begitu asyik menyerang peribadi calon-calon yang bertanding menentang PAS dan sekutunya, malah di Hulu Selangor sekalipun, penyokong pakatan haram PAS-PKR-Dap tidak terkecuali dari menyerang peribadi calon BN, P.Kamalanathan.

Yang jelas dan nyata, adalah sukar untuk siapa saja, terutamanya pemimpin PAS untuk mempertahankan tuduhan dan serangan ke atas peribadi Zaid Ibrahim yang mengaku adalah seorang peminum arak tegar dan peminat setia lumba kuda. Cara hidup Zaid Ibrahim dan pendiriannya mengenai Islamyang liberal jelas bertentangan dengan pemikiran konservatif Islam PAS dan kebanyakan ahli-ahlinya.

Kehadiran N.Ajis di Hulu Selangor dan berkempen untuk Zaid Ibrahim bertujuan 'mensucikan' Zaid Ibrahim dari 'dosa-dosa'nya yang lalu supaya ahli-ahli PAS tidak ragu-ragu lagi untuk mengundi Zaid Ibrahim. Ahli-ahli PAS yang taksub dan mendewakan N.Ajis tentunya akan termakan dengan fatwa ikon Islam politik PAS ini. Pemilihan Zaid Ibrahim sebagai calon PKR di Hulu Selangor yang dibuat Anwar sendiri tanpa merujuk parti sekutu politiknya dan mengenepikan tentangan dari PKR Selangor dan pimpinan pusat PKR jelas menyukarkan gerakan kempen di Hulu Selangor.

Dengan fatwa terbaru ini, N.Ajis sekaligus mengiktiraf Saifuddin Nasution, Mahfuz Omar dan ramai lagi sebagai ahli-ahli politik kebudak-budakan kerana sering kali menyerang peribadi pemimpin-pemimpin BN. Mad Sabu yang dulunya memperhebohkan nafsu seks sonsang Anwar juga terpalit dengan fatwa ini. N.Ajis sekarang lansung menyatakan peribadi buruk calon tidak perlu menjadi ukuran dalam memberi sokongan kerana parti yang menjadi ukurannya dalam memberi undi.

N.Ajis akan berkata apa saja demi kepentingan politiknya. Menghalalkan rasuah pun boleh jika ia memberi kelebihan kepadanya. Rasuah balak di Kelantan sehingga kini belum dijawabnya..
Category:
��

Comments

0 responses to "Hulu Selangor: Politik Budak-Budak Nik Ajis"