6:23 PM | Posted in
Blogger Kickdefella dalam posting terbaru memohon maaf kerana mendedahkan salah laku Nik Aziz dan gerombolan anak menantu dan rakan-rakan karibnya. Mohon maaf dari siapa? Tentunya bukan dari Nik Aziz kerana takut didoakan 'pecah perut' oleh Nik Aziz.

Artikel tersebut di http://kickdefella.wordpress.com/2010/04/09/mohon-maaf/
Budaya kasar dan ayat-ayat yang amat kesat mungkin menjadi budaya bagi segelintir pihak di dalam PAS kerana ia memang dihalalkan oleh Mursyidul Am PAS. Ia hanya akan membawa persepsi buruk terhadap Ajaran Islam yang menjadi perjuangan PAS.
Sejak saya ditamatkan perkhidmatan dari Perbadanan Menteri Besar Kelantan, saya telah bergerak sendirian. Saya jauhkan diri daripada rakan-rakan blogger ataupun dari rakan-rakan di dalam PAS. Saya elakkan diri dari bertemu mereka kerana saya tidak mahu mempengaruhi sesiapa dengan isu yang saya paparkan.

Saya bergerak di atas fakta malangnya PAS masih dipengaruhi oleh segelintir golongan yang lebih suka retorik. Usah lemparkan kata-kata muhasabah diri atau soal membuka aib kerana itu semua akan kembali kepada Parti PAS sendiri.

Selama ini PAS bergerak dan berkempen atas dasar membuka keaiban musuhnya. PAS bergerak dan berkempen atas dasar fitnah dan fakta separa masak. Hari ini bagaimanapun, PAS sudah banyak berubah. PAS semakin matang sebagai sebuah parti politik dan mula mampu menjadi sandaran masyarakat Melayu dan bukan Melayu. Untuk terus matang, PAS harus bersedia membuka pintu terhadap kritikan. PAS bukan sahaja harus bercakap soal membasmi penyelewengan, tetapi juga harus membasmi penyelewengan di dalam PAS.
Blogger-blogger PAS menghentam Syed Azidi kerana pendedahan yang dibuat beliau mengaibkan Nik Aziz yang dianggap bertaraf wali dan dijauhi dari melakukan dosa-dosa oleh pengikut-pengikut sesat PAS. Jelas dari pendedaahan yang berdasarkan fakta dan keterangan bukti sahih, Nik Aziz turut mengamalkan budaya sonsang dalam menerajui kerajaan Islam PAS di Kelantan. Kerajaan Islam pimpinan ulamak Nik Aziz juga mengamalkan rasuah, kronisme, nepotisme dan kolusi. 

Bagaimana Nik Aziz mengkayakan anak Abd Razak' tunjuk kote' dengan berkali-kali meng'hadiahkan' kawasan balaik kepada Cikgu Mi. Pulang balik balasan yang diperolehi daripada Cikgu Mi tentunya lumayan bagi Nik Aziz dan ahli keluarganya. 'Hadiah' dari penerima kawasan balak bagi Nik Aziz atau rasuah pada kaca mata umum banyak mengkayakan individu-individu tertentu dalam PAS Kelantan. Wang Rasuah untuk PAS digelapkan untuk diri sendiri. Maklumlah dalam PAS tidak boleh mempersoalkan kepimpinan kerana bidaah yang diamalkan oleh PAS menyebabkan pemimpin boleh melakukan apa saja untuk kepentingan diri sendiri. 

Bagaimana seorang Adun penggal pertama boleh dikenakan cukai pendapatan sebanyak RM700 ribu lebih? Berapa pendapatannya? Sebelum menjadi Adun , dia adalah Setuiausaha Nik Aziz. Berapa banyak kekayaan yang telah dikumpul beliau semasa tempoh dalam jawatan itu? Masakan Nik Aziz tidak tahu atau dengar cerita salah laku Adun ini; atau Nik Aziz sengaja buat-buat tak tahu ? Buat-buat bodoh apabila terkena batang hidung sendiri adalah amalan Nik Aziz. Namun kalau mengaibkan orang lain dengan fatwa karut-marutnya Nik Aziz memang hebat. Nik Aziz bukannya sudah nyanyuk. Mungkinkah ini balasan Allah terhadap Nik Aziz yang selama ini yang sering mem'perlekeh'kan Allah. Akhirnya keaiban dirinya sendiri didedahkan kepada pengetahuan umum. 

Kenapa Nik Aziz hanya menafikan pendedahan yang dibuat oleh Syed Azidi dan meremehkan pendedahan-pendedahan tersebut? Jika apa yang didedahkan oleh Syed Azidi merupakan pembohongan yang menjadi fitnah, saman sahaja Syed Azidi. Kenapa tidak berani saman? Mungkin ada kebenaran dalam apa yang didedahkan oleh blogger kickdefella ini. Kenapa menggelar blog sebagai kedai kopi bergerak! Kedai-kedai kopi bergerak inilah yang memberi kekuatan kepada PAS.
 
Wang hasil rasuah balak dijadikan modal menjalankan tarbiyah PAS dan mendidik anak-anak kecil di PASTI. Patuutlah kini PAS dah jadi carca merba hasil didikan menggunakan wang rasuah yang HARAM dari segi hukum Islam tetapi HALAL mengikut ajaran Nik Aziz kerana diamalkan oleh PAS.
Category:
��

Comments

0 responses to "Kickdefella Mohon Maaf ?"